Fons en Margreet in de Wereld 2008-2009

Valladolid (Tulum en Chichén Itza)

We hebben het gevoel dat onze reis gisteren, maandag, echt is begonnen. De eerste vier dagen in Playa del Carmen waren erg leuk, maar alles was vooraf geboekt en geregeld en dat zijn toch geen echte kenmerken van Reizen. Het moet gewoon af en toe een beetje spannend zijn om te ondervinden of jevervoer wel vertrekt, waarvandaan en waarnaartoe, hoe je nieuwe slaapplaats eruit zal zien, wat er nu weer op je bord ligt en meer van die verrassingen.

Ons eerste (eerste klas) openbare busreisje was afgelopen zaterdag; na een klein uurtje prinsheerlijk zitten mét video hebben we onze eerste Maya ervaring opgedaan in Tulum. Dit is een relatief klein tempelcomplex aan de kust ten zuiden van Playa del Carmen. We hebben een aantal foto´s op onze weblog geplaatst, zoals je kunt zien. Die eerste ervaring was erg prettig; ontspannen wandelen en op ons gemakje de bouwwerken in de groene natuur bekijken.

In Playa del Carmen hadden we veel Mexicaanse vrienden. Alle verkopers en obers noemden ons tenminste Amigo´s. We hebben ook twee echte vrienden ontmoet: Marc en Malaika, ook uit de Hoevens, kersvers getrouwd en puur toevallig ook 'ons' hotel geboekt. Toch hebben we na vier dagen afscheid genomen van hen, omdat het reisvirus onbedwingbaar begon te kriebelen ... of waren dat toch de talloze muggebulten?

Gisteren heeft de bus, tweede klas deze keer en dus zonder video, maar wel met lekkere stoelen, ons in een kleine vier uurtjes naar Valladolid gebracht. Daar hebben we snel een hotel gevonden, met zwembad ook nog, aan het Zócalo. Zo heet in Mexico het centrale plein in elke stad. Daar komen de mensen samen om te zitten, te praten en wat te eten of snoepen. In Valladolid is het er in ieder geval erg gezellig.

Vandaag hebben we een van de zeven nieuwe wereldwonderen bezocht: Chichén Itza, een wondermooi complex met tempels en de beroemde Kukulcán pirámide. We waren aan de vroege kant en het weer was prachtig zonnig. We hebben daarom veel foto´s gemaakt en heel ruim de tijd genomen om ons te vergapen aan al dat moois. Al gapend, hebben we heel wat meters afgelegd en dat is maar goed ook. Het Mexicaanse eten en drinken is erg calorierijk en we zijn nu wel ontzettend dik tevreden met de keuze van onze wereldreis, maar het moet natuurlijk niet uit de hand lopen.

wilma

Nou, het echte reizen is begonnen !!!! Ik bevind me momenteel in "droomland ".....( ND ) ook mooi.....

Groetjes XXXX Wilma
Hasta luego

Chantal

Dat klinkt allemaal prima! Ik moet toegeven toch behoorlijk jaloers te zijn op jullie. Het is hier echt herfst geworden inmiddels en dat ik nou niet iets waar je echt blij van wordt. Een zonnig reisverhaal kan er dus altijd wel in!

Groetjes Chantal

marian

Leuk dat het echte reizen nu is begonnen. Dit gaat jullie saampjes lukken met een lekker hapje en een drankje.
Veel liefs Marian

Thomas

waar blijft het dozijn van de dag?/:p
misse we wel hoor;)!!
Doei

Eli en Marco

Het is erg gaaf om al jullie ervaringen te lezen en voorral om te horen dat jullie nu al erg veel genieten!!!

Ga zo door!!!!

Janet van Laren

Hallo Margreet en Fons,
We houden ons met de vrijdagochtendgroep van Fysiek graag op de hoogte van jullie avonturen en wensen jullie een prachtige reis verder.

veerle

hoi lieve fons en margreet!ik had jullie berichtje gelezen en we hebben al herfstvakantie.eergisteren
ben ik voor het eerst naar het schaatsen geweest op noren.het was wel leuk maar ik kreeg wel pijn aan mijn voeten.ik ben ook naar de sjv disco geweest ik had de volgende dag wel spierpijn! verder is alles goed nu gaan we naar zee want papa is vrij dikke kus van mij

Twan en Marcel

Hartelijk dank voor de kaart die jullie net voordat je het vliegtuig instapte nog postte. Attent!
Wat is er heerlijker om te starten op een hagelwit strand met een drankje in de hand en daarna langzaam aan je plan te beginnen. Playa del Carmen is een heerlijke stek om alle emoties van de laatste dagen te verwerken.

Wel grappig om veel herkenbare foto’s te zien. Ik vond Chichén Itza erg indrukwekkend. Zeker het verhaal van de slang. Als de zon zakt op een bepaald punt dat de schaduw een slang tekent die langzaam naar benden kruipt (gebeurd 2x per jaar). Zeker voor die tijd. Een min puntje was dat er ontzettend veel slachtoffers werden gemaakt om de goden te vriend te houden.

Wij zijn druk met het huis. De binnen kant is nu redelijk gesloopt dus het opbouwen kan beginnen. Tegen die tijd dat jullie terug zijn hebben wij alles in orde en maken wij het tuinhuisje voor jullie in gereed. Maar dat duurt nog heeeeeeeeeeeel lang. Want jullie zijn aan een schitterend avontuur begonnen. Geniet ervan en laat ons op tijd meegenieten van verhalen en foto’s.

Buen viaje

Twan en Marcel

Guido

Heerlijk om naast de dagelijkse beslommeringen even weg te dromen bij jullie reisverhalen. Mooie foto's ,al zien wij ze wel erg verkleind. We kunnen niet eens goed zien of Fons af en toe gebruik maakt van een stand-in. LATER!